הסכם הורות משותפת

הסכם הורות משותפת

הסכם הורות משותפת, הוא הסכם שנערך בין שני אנשים, שאינם בני זוג, מתוך כוונה להביא לעולם ילד משותף.

הסדרה אמאואבא´ז (אבנר ברנהיימר ל-HOT) למשל, העלתה לסדר היום, מה שכבר שנים מתפתח בישראל, מודל המקיים משפחה, סביב הורות משותפת ולא סביב קשר של זוגיות ונישואין.

היה והניסיון לשלום בית נכשל, כל צד רשאי להודיע על רצונו להתגרש, ושני בני הזוג מחוייבים לשתף פעולה עם הליכי הסדרת הגט.

הסכם הורות משותפת כולל מספר נושאים אשר נועדו להסדיר את נושא האחריות והטיפול בילד המשותף. הנושאים הנכללים בהסכמי ההורות המשותפת הם:

שם הילד- חוק השמות קובע כי שם פרטי ניתן לילד על ידי הוריו סמוך לאחר לידתו. באין הסכמה בין ההורים, רשאי כל אחד מהם ליתן לילד שם פרטי; אולם ילד שנולד כשאמו אינה נשואה לאביו ואף אינה ידועה בציבור כאשתו, ניתן לו שם פרטי על ידי אמו בלבד.

על כן, מומלץ כי הסכם ההורות יכלול את שם הילד ואת שם/ שמות המשפחה שלו.

משמורת–  הצדדים להסכם הורות משותפת, קובעים אצל מי יגדל הילד בפועל- כלומר מי יהיה ההורה המשמורן. יש וההורים יבחרו לאמץ מתכונת של משמורת משותפת.

זמני שהות– הסכם הורות משותפת מסדיר את נושא הסדרי השהייה והלינה של ההורה שאינו ההורה המשמורן, ובמידה ונקבעה משמורת משותפת, את חלוקת הזמן שבין ההורים.

מזונות– הצדדים להסכם ההורות המשותפת מסדירים את נושא המזונות והמדור של הילד, על פי המוסכם עליהם ועל פי הערכת הצרכים של הילד.

כדאי להדגיש כי הוראות הדין האישי החלות בנושא מזונות, (הדין האישי החל על אבות יהודים- מחיל על האב חובה אבסולוטית לזון את הילדים) מתקיימות גם כשההורים אינם נשואים, ועל כן, מומלץ להסדיר נושא המזונות בהסכם הורות משותפת.
אופן יישוב מחלוקות- ניסיון החיים מלמד אותנו כי החיים מזמנים לנו סיטואציות שונות בהן להורים דעות שונות באשר לאופן גידול הילד. הסכם הורות משותפת צריך לכלול סעיף בו יקבעו ההורים באיזה אופן יוסדרו המחלוקות ביניהם.(פניה לבית המשפט לענייני משפחה, פניה לגישור, זהות המגשר וכו´).
*** מומלץ לאשר הסכם הורות משותפת (אם כי אין חובה כזאת) בבית המשפט לענייני משפחה, וזאת כדי שאכיפתו תוכל להתבצע ישירות במסגרת הליכי הוצאה לפועל, מבלי שתוקדם לכך תביעה לאכיפת הסכם.
המלצות

מה הלקוחות אומרים עליי

מעיין
קרא עוד
טלי יקרה!
תודה על הדאגה. תודה על התמיכה. תודה על ההיענות. תודה על התגובה הזריזה. תודה על ההקשבה. תודה על המחשבה והנתינה. תודה על מי שאת!
חיבוק ואהבה
מיכל
קרא עוד
לכבוד רויטל אבידן היקרה!
אמיצה ומוכשרת בטרוף.
לכן שלחתי לך משהו ממני למשרד בהמון הערצה והערכה. מוסרת לך שוב תודה רבה על התקופה שהיית שם בשבילי אז חג שמח. אוהבת
נטע
קרא עוד
לטלי היקרה!
אישה חזקה עם שליחות נפלאה בעולם. שתמיד תשמחי את הנשים היקרות שלך. ותהיי סנגורית טובה עבורן. תודה על הכל, רוב בריאות ונחת!
מעריכה
שרה
קרא עוד
רויטל היקרה! אין בפי מילים לתאר את הערצתי אליך… אני פשוט לא יודעת איך אפשר להודות לאישה מקסימה כמוך, שכלל לא מכירה אותי ונותנת את כל הנשמה בשביל לעזור… ועיקר לעזור! קשה למצוא במדינתינו הקטנה מישהי עם לב כל-כך רחב ורצון ענק לעזור לזולת וכל זה בלב שלם!
הקודם
הבא