עצות הזהב למתגרשים

עצות הזהב למתגרשים

אל תמהרו להצהיר על רצונכם להתגרש:

לפני שאתם "מטילים את הפצצה", חשוב שתעצרו רגע ותחשבו- האם באמת הגירושין הם האופציה האחרונה עבורכם והאם באמת זה מה שאתם רוצים.

זוגות רבים פונים להליכי גירושין על מנת "לנער" את בן הזוג, או על מנת לזכות בהערכה בה הם מעוניינים, ואולם הללו אינם מביאים בחשבון כי לעיתים פניה להליכי גירושין מובילה לנקודת אל חזור.

על כן, אם אינכם מעוניינים להתגרש פנו לייעוץ ו/או טיפול זוגי, ונסו להגיע לפתרון הבעיות.

שמרו על חשאיות ועמימות בכל הנוגע להתנהגותכם:

בטרם פניתם לקבלת ייעוץ משפטי, חשוב לשמור על חשאיות בכל פעולה שהנכם נוקטים, לרבות בשיחות הטלפון. יש לקחת בחשבון, כי אי נקיטת אמצעי זהירות עלול לגרום לכך כי בן/בת הזוג ירגישו בשינוי בהתנהגותכם ויפעלו הם להשגת יתרון עליכם באמצעות האזנת סתר לשיחות הטלפון שלכם, מעקבים, איסוף מסמכים ואף "פינוי" ו"העלמת" מסמכים חיוניים..

אספו הוכחות ומסמכים:

על מנת לזכות ביתרון משמעותי בהליך הגירושין, רצוי שתגיעו מוכנים להליך וזאת בטרם הודעתם לבן/בת זוגכם אודות כוונתכם להתגרש.

יש לאסוף הוכחות ומסמכים להתנהגות של בן /בת זוגכם אותה הנכם מעוניינים להוכיח.הוכחות מסוג זה חשובות במקרים בהם קיימת טענת בגידה, או במקרים בהם קיימת טענה להתעללות נפשית / פיזית, ובמקרים שמתעוררות מחלוקות בנוגע למשמורת על הילדים ואחזקתם.יש לאסוף הוכחות ומסמכים המוכיחים את משכורתו בפועל של בן /בת הזוג וכן של מצבהרכוש והכספים, לרבות ביטוחים וזכויות סוציאליות הרשומים על שם בן /בת הזוג.

זכרו, כי לאחר ההודעה בדבר הכוונה להתגרש, יש תכונה למסמכים "להיעלם".

פנו לייעוץ משפטי ושכרו את שירותיו של עו"ד מומחה לדיני משפחה:

הליך הגירושין הינו הליך משמעותי הדורש בניית אסטרטגיה ותכנון מוקדם.

חשוב שלא תנקטו בשום צעד כנגד בן בת הזוג בטרם קיבלתם ייעוץ משפטי מעו"ד מומחה בדיני משפחה. רק עו"ד מומחה בדיני משפחה יבהיר את מצבכם המשפטי וידע לסקור את זכויותיכם /חובותיכם כלפי בן/ בת הזוג.

השאירו את הילדים מחוץ למחלוקות שבינכם ובין בני זוגכם:

חשוב לא להשתמש בילדים ככלי לניגוח בן/ בת הזוג. צריך לזכור שהמשבר הוא ביניכם בלבד.

אל תשתפו את הילדים בכאבכם ואל תהפכו אותם לשופטים או לשליחים מטעמכם. המשבר אשר חווים הילדים בהליך הגירושין הוא גדול וכואב ממילא, נסו להרחיקם מן העימותים בינכם ולהקטין את הנזק אשר ייגרם להם.
 
אין שום יתרון במעורבות של הילדים בסכסוך בינכם. חשוב לזכור כי במקרים בהם הורה עושה שימוש בילדיו ככלי להפעלת לחץ על הצד השני, למעשה, גורם לעצמו יותר נזק מתועלת ומסתכן בהעברת המשמורת ו/או בצמצום הסדרי הראייה.

אל תתנו לחברים / מכרים ש"עברו את זה" לנהל עבורכם את הליך הגירושין:

אין משפחה אחת הזהה למשפחה אחרת. על כן, גם אם החבר/ה הטוב/ה ביותר שלכם ו/או בן הדוד/ה האהובים עליכם או כל אדם מקורב אחר, עברו הליך גירושין, אין זה אומר שנסיבות המקרה שלהם דומות למקרה שלכם ואין זה אומר שמה שהוכרע בהליך שלהם בהכרח יוכרע בהליך שלכם- אל תתפתו לקבל עצות על סמך "ניסיונם האישי" שכן נקיטת הליך על סמך "עצות" שכאלה עלול לגרום לנזק.

ערכו צוואה:

מרגע שהחלטתם לפתוח בהליך גירושין, חשוב לערוך צוואה בה ייקבע מי יירש את זכויותיכם במקרה של מוות.

רצוי לדעת כי כל עוד בני הזוג נשואים, ובהיעדר צוואה, מחצית מהרכוש עוברת לבן/בת הזוג.

נסו להגיע להסכם:

בכל מקרה, ובמידה וישנה תקשורת בינכם ובין בן/בת זוגכם, בטרם פניה לערכאות משפטיות, רצוי לנסות ולהגיע להסכם ממצה. הסכם כזה מסדיר את כל הסוגיות והמחלוקות מבלי "לריב" בבית המשפט והוא חוסך זמן, כסף ועוגמת נפש.

המלצות

מה הלקוחות אומרים עליי

מעיין
קרא עוד
טלי יקרה!
תודה על הדאגה. תודה על התמיכה. תודה על ההיענות. תודה על התגובה הזריזה. תודה על ההקשבה. תודה על המחשבה והנתינה. תודה על מי שאת!
חיבוק ואהבה
מיכל
קרא עוד
לכבוד רויטל אבידן היקרה!
אמיצה ומוכשרת בטרוף.
לכן שלחתי לך משהו ממני למשרד בהמון הערצה והערכה. מוסרת לך שוב תודה רבה על התקופה שהיית שם בשבילי אז חג שמח. אוהבת
נטע
קרא עוד
לטלי היקרה!
אישה חזקה עם שליחות נפלאה בעולם. שתמיד תשמחי את הנשים היקרות שלך. ותהיי סנגורית טובה עבורן. תודה על הכל, רוב בריאות ונחת!
מעריכה
שרה
קרא עוד
רויטל היקרה! אין בפי מילים לתאר את הערצתי אליך… אני פשוט לא יודעת איך אפשר להודות לאישה מקסימה כמוך, שכלל לא מכירה אותי ונותנת את כל הנשמה בשביל לעזור… ועיקר לעזור! קשה למצוא במדינתינו הקטנה מישהי עם לב כל-כך רחב ורצון ענק לעזור לזולת וכל זה בלב שלם!
הקודם
הבא