הסכמי חיים משותפים

הסכמי חיים משותפים

הסכמי חיים משותפים נועדו לעגן ולקבוע את מערכת היחסים בין בני זוג אשר אינם מעוניינים או רשאים להינשא במדינת ישראל. הסכמי חיים משותפים דומים במידה רבה להסכמי ממון וכוללים את הסדרת מערכת הזכויות והחובות של בני הזוג. ההסכם כולל חלוקת רכוש, זכויות סוציאליות, סוגיית המגורים והילדים ועוד. הסכמי חיים משותפים אינם מחייבים אישורם בבית המשפט לענייני משפחה ובכך שם נבדלים מהסכמי ממון רגילים. הסכמי חיים משותפים נכללים בדיני החוזים הכלליים, שכן אין מדובר בהסכם אשא עוסק ביחסי ממון מבחינת החוק, אלא מדובר בהסכם רגיל.

עו"ד להסכמי ממון

הסכם ממון נועד להסדיר את חלוקת הרכוש המשותף של בני זוג בעת פרידה או גירושין. מדובר על הסכם מגירה, שכן הוא נחתם בשלב כלשהו בחיים ונעשה בו שימוש רק במקרה של גירושין או פרידה. הסכם ממון נועד להנחות את בני הזוג ולהתוות את דרכם כחלק מתהליך הפרידה המוסכם על שניהם. ענייני חלוקת רכוש בין בני זוג עשוי להיות מורכב ולכלול אמוציות רבות, על כן ערכית הסכם ממון טוב שתתבצע תחת ידיו ועיניו המקצועיות של עו"ד להסכמי ממון אשר יבטיח קיומם של הסכמי ממון בין בני זוג והגעה להבנות והסכמות בדרך המהירה והחלקה ביותר וזאת ללא מחלוקות או סכסוכים משפטיים מיותרים ומתישים.

הסכם ממון מהווה חלק מדיני חלוקת הרכוש בין בני זוג והוא מוסדר בחוק יחסי ממון משנת 1973. בני זוג נשואים או כאלה החיים יחידו ומקיימים משק בית משותף, צוברים במהלך חייהם נכסים ורכוש משותפים הכוללים: דירה למגורים, דירה להשקעה, חסכונות, רכבים ועוד. כל עוד בני הזוג חיים בצוותא, הרי ששאלת חלוקת הרכוש המשותף אינה רלוונטית, אולם היא הופכת למהותית כאשר בני הזוג מגיעים להליך גירושין. במקרים אלה, חושב להסתייע בייעוץ משפטי מקצועי של עו"ד להסכמי ממון המתמחה במגוון ההיבטים הרלוונטיים לתחום זה בהם הסכמי חיים משותפים, ביטול הסכם ממון, הסכמי ממון בין בני זוג וכו'.

ביטול הסכם ממון

החוק קובע ברירת מחדל חוקית על פיה בעת גירושין, יחולק הרכוש המשותף באופן שווה בין בני הזוג. אולם, במקרים בהם קיימים הסכמי חיים משותפים או הסכם ממון, חלוקת הרכוש עשויה להיות שונה וזאת בהתאם להסכמות ולהבנות שהגיעו אליהן בני הזוג באשר לחלוקת הרכוש המשותף.

ביטול הסכם ממון מחייב הכרת התחום וניסיון וזאת על מנת להימנע מסיבוכים משפטיים והשלכות חוקיות העלולות להוביל לסכסוכים ולהליכים מתישים בפני ערכאות משפטיות.
לשם כך, מומלץ לפנות לשירותיו של עו"ד להסכמי ממון אשר יפעל באופן מקצועי ויעיל לשם ביטול הסכם ממון וזאת תוך שמירה על האינטרסים החיוניים של מי מהצדדים.

הסכמי ממון בין בני זוג

עו"ד רויטל אבידן הינה עו"ד להסכמי ממון המתמחה בעריכת הסכמי ממון בין בני זוג, ביטול הסכמי ממון, עריכת הסכמי חיים משותפים ועוד.
משרדנו מתמחה בתיקי מעמד אישי ודיני משפחה ומאמין בשקיפות מלאה מול הלקוח. 
משרד עו"ד רויטל אבידן פעול באמצעות הכלים המשפטיים היעילים ביותר ועל סמך ניסיון מקצועי עשיר לשם השגת התוצאות הרצויות עבור הלקוח.
המלצות

מה הלקוחות אומרים עליי

מעיין
קרא עוד
טלי יקרה!
תודה על הדאגה. תודה על התמיכה. תודה על ההיענות. תודה על התגובה הזריזה. תודה על ההקשבה. תודה על המחשבה והנתינה. תודה על מי שאת!
חיבוק ואהבה
מיכל
קרא עוד
לכבוד רויטל אבידן היקרה!
אמיצה ומוכשרת בטרוף.
לכן שלחתי לך משהו ממני למשרד בהמון הערצה והערכה. מוסרת לך שוב תודה רבה על התקופה שהיית שם בשבילי אז חג שמח. אוהבת
נטע
קרא עוד
לטלי היקרה!
אישה חזקה עם שליחות נפלאה בעולם. שתמיד תשמחי את הנשים היקרות שלך. ותהיי סנגורית טובה עבורן. תודה על הכל, רוב בריאות ונחת!
מעריכה
שרה
קרא עוד
רויטל היקרה! אין בפי מילים לתאר את הערצתי אליך… אני פשוט לא יודעת איך אפשר להודות לאישה מקסימה כמוך, שכלל לא מכירה אותי ונותנת את כל הנשמה בשביל לעזור… ועיקר לעזור! קשה למצוא במדינתינו הקטנה מישהי עם לב כל-כך רחב ורצון ענק לעזור לזולת וכל זה בלב שלם!
הקודם
הבא