חלוקת רכוש בגירושין

חלוקת רכוש בגירושין

חלוקת רכוש בגירושין-  כל מה שצריך לדעת 

חלוקת רכוש בגירושין היא אחד הנושאים הרגישים ביותר שיש כאשר מדברים על פרידה ופירוק התא המשפחתי. היא נושא רגיש גם כאשר מתכננים את הנישואין או את החיים המשותפים באמצעות הסכם מראש ולכן היא גם חשובה מאוד לקביעה מראש בהסכמה. כשמסכימים על כך מראש בהסכם ממון אפשר היה למנוע אי הבנות ומאבקים על חלוקת הרכוש, למרות שעקרונית יש לכך סימוכין בחוק כיצד יחולק רכוש במקרה שבו אין הסכם משותף. לכן, אם אינכם רוצים לקבוע הסכם חלוקת רכוש בגירושין כלשהו מראש, כדאי לפחות להגיע על כך להסדר איזון משאבים בזמן הגירושין עצמם. 

מה שלא יושג בהסכמה ייקבע בבית המשפט

את חלוקת הרכוש בגירושין אפשר לעשות בצורה ברורה על ידי הסדר שמתייחס לכל הנכסים והמשאבים הכלכליים של הזוג ולפעמים זה לוקח זמן לחלק את הכל, לא תמיד בגלל מחלוקות. יש נכסים שנכללים בחזקת השיתוף שהיא כל הנכסים שנצברו בזמן חייהם המשותפים, ויש נכסים שהגיעו עם בני הזוג מחייהם הקודמים, לפני הנישואין והקמת משק הבית המשותף. נכסים שנכללים בחזקת השיתוף כוללים גם מה שיניב תשואה או רווחים לאחר הגירושין ולכן החישוב והחלוקה שלהם מחייבת חלוקה מאזנת: מדובר בנדל"ן, רכב, פנסיה וזכויות סוציאליות, חסכונות והשקעות שונות בשוק ההון, כולל קופות גמל, פיצויים על עבודה, קרנות למיניהן, ביטוחים, רווחים מעסקים ומזכויות יוצרים. את כל זה משווים ומאזנים מול חובות והתחייבויות כדי לחלק אותם שווה בשווה. היוצא מהכלל הוא הסכמות אחרות שבני הזוג יכולים להגיע אליהן אחרת, מתוך רצון טוב ובהסכמה.

על בסיס מה מחלקים רכוש בגירושין?

ככל שמגיעים להסכמות בעזרת עורך דין הסכם ממון מראש ולפני תחילת החיים המשותפים, כך אפשר להימנע מחלוקה כפויה של הרכוש והכספים אחר כך בבית המשפט בעזרת עורך דין דיני משפחה. חוק יחסי הממון הוא החוק שלפיו נערך ההסדר לאיזון משאבים, שהוא חלקות הרכוש והפיננסים בין בני הזוג. הסדר כזה נעשה גם על ידי עורך דין טלי אבידן שמטפלת בענייני רכוש בגירושין בדיוק כפי שהיא מטפלת בכך בצורה עניינית ומתווכת על מנת למנוע חיכוכים מיותרים.

המלצות

מה הלקוחות אומרים עליי

מעיין
קרא עוד
טלי יקרה!
תודה על הדאגה. תודה על התמיכה. תודה על ההיענות. תודה על התגובה הזריזה. תודה על ההקשבה. תודה על המחשבה והנתינה. תודה על מי שאת!
חיבוק ואהבה
מיכל
קרא עוד
לכבוד רויטל אבידן היקרה!
אמיצה ומוכשרת בטרוף.
לכן שלחתי לך משהו ממני למשרד בהמון הערצה והערכה. מוסרת לך שוב תודה רבה על התקופה שהיית שם בשבילי אז חג שמח. אוהבת
נטע
קרא עוד
לטלי היקרה!
אישה חזקה עם שליחות נפלאה בעולם. שתמיד תשמחי את הנשים היקרות שלך. ותהיי סנגורית טובה עבורן. תודה על הכל, רוב בריאות ונחת!
מעריכה
שרה
קרא עוד
רויטל היקרה! אין בפי מילים לתאר את הערצתי אליך… אני פשוט לא יודעת איך אפשר להודות לאישה מקסימה כמוך, שכלל לא מכירה אותי ונותנת את כל הנשמה בשביל לעזור… ועיקר לעזור! קשה למצוא במדינתינו הקטנה מישהי עם לב כל-כך רחב ורצון ענק לעזור לזולת וכל זה בלב שלם!
הקודם
הבא