תביעה להגדלת מזונות

תביעה להגדלת מזונות

ישנם מקרים בהם דמי המזונות אשר הוסכמו על ידי בני הזוג במסגרת הסכם הגירושין נפתחים לדיון מחודש וזאת בשל השתנות של נסיבות. בכל הליך גירושין, מסדירים בני הזוג את שאלת גובה המזונות לילדים. זהו תשלום חובה המחייב את האב לשאת בצרכי המחייה הבסיסיים של ילדיו כגון מגורים, מזון, ביגוד ועוד. ישנם מקרים בהם הסכמי הגירושין קובעים בהסכמה את גובה תשלום המזונות, אך לעתים, במהלך השנים, אחד מהצדדים מבקש לשנות את גובה המזונות ומגיש תביעה להגדלת מזונות. ברוב המקרים תביעה להגדלת מזונות מוגשת על ידי האישה, כאשר בדרך כלל האב מבקש להקטין את שיעור המזונות.

ביטול דמי מזונות

הפחתת דמי מזונות או ביטוח דמי מזונות מוחלט נובעת משינויים בהסדרי הראייה עם הילדים. במקרים של משמורת משותפת או העברת המשמורת אל ההורה השני, הרי שניתן לדרוש הפחתת דמי מזונות בשיעור ניכר וזאת בהתאם לנסיבות ולמצב ההכנסות של ההורים. ביטול דמי מזונות דורש נסיבות חריגות למדי דוגמת מצב בו הילדים מתנכרים לאביהם וזאת נוכח הסתה של האם וזאת למרות שהאב מנסה לקרב את הילדים אליו. במקרה שכזה, קבע בית המשפט כי האב אינו כספומט וכי להתנהגות השלילית כלפיו יש מחיר.

הפחתת דמי מזונות

בתי המשפט לענייני משפחה הם המוסמכים לשנות גובה דמי מזונות שנקבעו בהסכם, אך הם לא ממהרים לעשות זאת, אלא אם מדובר במקרה של שינוי נסיבות מהותי. תביעה להגדלת או להפחתת דמי מזונות מתקבלת לרוב במידה והיא חיונית למתן תוקף ויציבות להסכם הגירושין וכן כאשר ההחלטה חוסכת הליכים משפטיים נוספים לאחר חתימת ההסכם. גובה המזונות נקבע על ידי בית המשפט כאשר המינימום עומד על מעט פחות מ – 1500 ₪ לכל ילד. במידה והסכם המזונות כבר אושר, אך מוגשת בקשה להפחתת דמי מזונות בשל מצב כלכלי בעייתי, הרי שיש להוכיח לבית המשפט כי חלה הרעה מבחינה כלכלית בהשוואה למועד בו נקבעו דמי המזונות.

מזונות הורים

משרד עו"ד רויטל אבידן מתמחה בתחום דיני משפחה ותיקי מעמד אישי. צוות המשרד מעניק ללקוחותיו שירותים משפטיים מקצועיים המבוססים על ניסיון וידע מקצועי עשירים בהם: תביעה להגדלת מזונות, ביטול דמי מזונות, הפחתת דמי מזונות, מזונות הורים ועוד.
אנו נשמח לסייע בידכם ולהעניק לכם ליווי וייעוץ משפטי איכותי אשר יבטיח לכם שמירה ומימוש זכויותיכם. אנו פועלים בשקיפות מלאה מול הלקוח לאורך כל שלבי ההליך ומשקיעים את כל המשאבים והכלים המשפטיים הרלוונטיים והיעילים עד להשגת התוצאות הרצויות.
המלצות

מה הלקוחות אומרים עליי

מעיין
קרא עוד
טלי יקרה!
תודה על הדאגה. תודה על התמיכה. תודה על ההיענות. תודה על התגובה הזריזה. תודה על ההקשבה. תודה על המחשבה והנתינה. תודה על מי שאת!
חיבוק ואהבה
מיכל
קרא עוד
לכבוד רויטל אבידן היקרה!
אמיצה ומוכשרת בטרוף.
לכן שלחתי לך משהו ממני למשרד בהמון הערצה והערכה. מוסרת לך שוב תודה רבה על התקופה שהיית שם בשבילי אז חג שמח. אוהבת
נטע
קרא עוד
לטלי היקרה!
אישה חזקה עם שליחות נפלאה בעולם. שתמיד תשמחי את הנשים היקרות שלך. ותהיי סנגורית טובה עבורן. תודה על הכל, רוב בריאות ונחת!
מעריכה
שרה
קרא עוד
רויטל היקרה! אין בפי מילים לתאר את הערצתי אליך… אני פשוט לא יודעת איך אפשר להודות לאישה מקסימה כמוך, שכלל לא מכירה אותי ונותנת את כל הנשמה בשביל לעזור… ועיקר לעזור! קשה למצוא במדינתינו הקטנה מישהי עם לב כל-כך רחב ורצון ענק לעזור לזולת וכל זה בלב שלם!
הקודם
הבא